Landsrevy med lokalt hjerte, det er nok den bedste måde man kan beskrive Hjørringreyven. Det skal ikke være nogen hemmelighed at, inden jeg satte mig til rette i salen på Vendsyssel Teater lidt havde forventet en lokalrevy med professionelle skuespillere. Heldigvis blev jeg glædelig overrasket.
Reyven har i år fået ny instruktør i form at Frede Guldbrandsen, og han har virkelig gjort et fænomenalt arbejde. Langt størstedelen af forestillingen er velbalanceret og sikker i sin retning, desværre er der enkelte numre der virker lidt malplacerede, og næsten ligegyldige.
Holdet af skuespiller er super stærkt! Det vil være synd af fremhæve nogen over de andre, da de alle levere en yderst acceptabel præstation. Kasper Le Fevre imponerer virkelig med sin tekst ”Europa i flammer”, som han ovenikøbet selv har skrevet. Preben Kristensen levere en perle af et revynummer i slutningen af første akt som ”Den irriterede påfugl”, i et af de mest fantastiske kostumer jeg personligt nogensinde har set på en revyscene. Trine Gadeberg beviser virkelig hendes talent når hun indtager scenen som den småfulde bitre mor til datterens konfirmation, hvor hun kommer helt ud blandt publikum og står på en stol, tårerne triller ned af kinderne af grin. Sidst men bestemt ikke mindst har vi Carsten Svendsen, der vitterligt i alle numre brillierer, og slår sig fast som en af Danmarks måske mest overset revykunstnere. Han formår virkelig at skifte mellem rollerne og har publikum i sin hule hånd!
Scenografi og kostumer til årets revy er skabt Kirsten Brink, der virkelig har leveret noget der er selv Cirkusrevyen værdigt! Scenografien er enkelt og super flot at kigge på. Alle kostumerne er overbevisende, og man er aldrig i tvivl om hvem det skal forestille der står på scenen.
Hjørringrevyen 2019 er knivskarp og uden tvivl en af de revyer i Danmark der er værd at rejse efter!